сряда, 18 януари 2017 г.

book haul 2017

Преди точно една година написах пост, в който говорех за първия си "и най-вероятно последен" bookhaul. Сега може би трябва да се върна и да променя заглавието, тъй като това е вече третият ми такъв. 


Благодарение на фондация "Комунитас" и стипендиите им, за втора поредна година имам възможността да попълня празните места на рафтовете си и още в момента, в който научих, че съм спечелила, започнах да си правя списъци със заглавията, които искам най-много. Миналата година беше сравнително лесно, защото исках да поправя пропуските в колекцията си от книги с такива, които съм чела, но не притежавам (поредицата "Песен за огън и лед"). Този път нямах никакви насоки, никаква идея какво ми се чете и почти никаква представа за настоящите нашумели заглавия на българския пазар, понеже за известно време се бях отдръпнала от блогърското общество. В крайна сметка обаче, след ужасно много списъци, поправки, консултации с всеки, на който му се слушаше и като цяло доста чудене, избрах петнайсетте заглавия, за които набързо ще ви разкажа в този пост.

Започнах с "Любов" и "Чест" на Елиф Шафак. Дължа този избор единствено и само на госпожата ми по история, която обожава книгите и ме увери, че ще ми харесат. За следващата книга - "Светилата" на Елинор Катън обаче се чудех доста дълго. Първото мнение, което чух за нея, беше негативно. Тогава реших да не я чета. Но се замислих. Попадала съм на толкова много заглавия с прекрасни рецензии и след това съм оставала разочарована, когато даденият роман не покрие очакванията ми. Защо и обратното да не е възможно? Също така, изданието е наистина прекрасно, а частите са разделени с астро тематика - не е изненада, че си я взех, какво повече можех да искам? Изненада е обаче, че поръчах следващата книга - "Вселената на раменете ми" на Дженифър Нивън. Така, не съм чела "Всички наши места". Нямам и намерение да го направя. Не знам откъде се взе ирационалното ми желание да прочета втората книга на авторката, но реших, че може би трябва да последвам инстинкта си (а и наистина не знаех какво друго да си взема).

Отдавна чаках възможността да си купя "Момичето от влака" на Паула Хоукинс - успешно избягвам филма вече 3-4 месеца, защото държа да прочета книгата преди това. Пък и ми се чете трилър, нещо което да задържи вниманието ми и евентуално да ми помогне да изляза от дълбокия слъмп, в който се намирам вече почти година. 
Следващата книга попадна в количката ми съвсем случайно. Чух 1920 година, чух Фройд, чух Виена и бях натиснала "Купи" бутона по-бързо отколкото смятах, че е възможно. Анотацията на "Белият хотел" на Д. М. Томас е изключително интригуваща и много се надявам романът да оправдае надеждите ми, защото е от онези книги, които наистина искам да ми харесат.



Все повтарям, че на рафта се усеща значителна липса на българска литература и с удоволствие използвах част от стипендията си именно за такава. "На изток от запада" и "И други истории" съответно на Мирослав Пенков и Георги Господинов, както и "Глухарчето" на Блага Димитрова вече са мои притежания и колкото и да нямам търпение за останалите книги, планирам да прочета първо тези. Сборниците - защото обожавам разкази и харесвам стиловете на точно тези писатели, а "Глухарчето" - защото обичам обичам обичам Блага Димитрова и всичко, написано от нея!


"Три ябълки паднаха от небето" на Нарине Абгарян пък имаше красива корица. Не ме съдете, знам, че и вие бихте постъпили по същия начин. А и имаше няколко добри ревюта. Такива обаче не ми трябваха за да избера "Двор от рози и бодли" и "Двор от мъгла и ярост" на Сара Дж. Маас. Тези книги си бяха в списъка по подразбиране и "много съм развълнувана за тях" са слаби думи. Can't wait to join the hype. И като стана въпрос за хайп - Рейнбоу Роуъл е следваща с "Прикачен" - единствената ѝ книга от издадените на български, която все още не съм прочела. "Връзка" беше приятна, харесах и "Фенка", а "Елинор и Парк" обикнах. Да видим как точно ще се нареди "Прикачен" сред тях.


На последно място са две нетипични книги. Доскоро дори не знаех, че "14 000 неща, за които да бъдеш щастлив" изобщо е преведена на български и не се чудих дълго дали да си я взема, щом я видях - все пак представлява един доста дълъг списък с нещата, които ни правят щастливи. На следващата книга пък случайно попаднах в книжарницата и си набелязах още тогава. Докато "203 предизвикателства за пътешественици" може да не се хареса на някои хора, защото в нея се говори за приключения, каквито те най-често нямат, аз я намирам за много добър източник на мотивация и ми харесва да си мечтая заедно с нея.


И преди да приключа с поста ще се възползвам от случая и безсрамно ще промотирам новия си букстаграм -  @lynnreads - ако имате желание може да ме последвате. И така. Това бяха книгите, на които възлагам всичките си надежди. Надявам се те да ме изведат от читателския застой и съм сравнително оптимистично настроена - смятам, че все още има надежда за мен.

2 коментара:

  1. Страхотен подбор! Чакам с нетърпение да чуя мнението ти за "203 предизвикателства за пътешественици" и "Три ябълки паднаха от небето"!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За първата мога да ти кажа още сега, че е много сладичка и ми дава някои страхотни и съвсем изпълними идеи. А за "Три ябълки паднаха от небето" е много вероятно да напиша ревю. И благодаряя! ^^

      Изтриване